-Df kódot ír ki a készülék: A klímák fűtés üzemben is hőszivattyúként működnek, ilyenkor nem bentről szivattyúzzák át a hőt kintre, hanem fordítva kintről befelé. Így ugye kint hűtünk, bent fűtünk. Mivel a víz fagyás pontja 0°C így a külső levegő páratartalma kifagy a klíma kültéri egységére. Ez azért probléma, mert a jég a szigetel. És ha jég elszigeteli a külső „meleg levegőt” a kültéri egység hőcserélőjétől akkor nem tud mit lehűteni. És ha nem tud mit lehűteni akkor bent nem is tud fűteni, mert nincs mit beszivattyúzni. Ilyen esetekben a készülék magától leáll, és néhány perc alatt leolvasztja a fagyott hőcserélőt. Ez a mechanizmus természetes, szabályszerű jelenség. Leolvasztás esetén akár több liter víz is távozhat a készülékből. Leolvasztás idején a készülék fűtése leáll, majd automatikasan újraindúl.
Az alábbi képen látható jelenség normális, a leolvasztás az alábbi jelenség miatt szükséges:
-Cseppvíz folyik a kültériből: Nyáron a csepegtetést a belső egység végzi, télen a kültéri egység. Ez teljesen normális jelenség.
–Téli cseppvíz elvezetése: Mivel még a fűtésre optimalizált készülékek esetében is jelentős mennyiségű cseppvíz keletkezik, ezt a kilépő cseppvizet elvezeti nem ajánlott, ugyanis a készülékből kifutó csővön, pipában fűtés már nincs, így 0°C alatt befagy, ezzel a készülék leállását, meghibásodását okozhatja. Szerelőink a pipát a megrendelő saját felelőségére helyezik be. Amennyiben a keletkező cseppvíz a megrendelőt zavarja, a falra ajánlott bádogos által egy vízvetőt készíttetni, mely elveti a vizet a faltól.
–Cseppvíz képződése nem egyforma: Mivel a levegő páratartalma nem mindig egyforma, így a cseppvíz mennyisége sem lesz egyforma: Párás idő esetén jelentős mennyiségő cseppvíz is képződhet, de száraz ídő esetén előforulhat, hogy egyáltalán nem képződik cseppvíz.
-Nem fúj elég meleget/ hideget a készülék: Fűtés esetén az optimális hőmérséklet maximum hőmérsékletre állítás esetén 40-60°C. Hűtés esetén az optimális hőmérséklet minimum hőmérsékletre állítás esetén 6-14°C. Amennyiben az alábbi tartományt a készülék nem teljesíti, valószínüleg meghibásodott, szakember általi javítására van szükség. Amennyiben az alábbi tartományokon belül van a készülék, a készülék hibamentes.
-Honnan tudhatom, hogy hibás a készülékem: Minden készülék hiba esetén egyértelmű hibakódot ír ki, mely segít a hiba pontos, gyors megállapításában. Amennyiben hibakód nincs, a készülék nagy valószínűséggel hibamentes.
-Meghibásodás esetén mikor érkeznek a szerelők javítani: Amennyiben a telefonos segítség nem segít, személyes javításra van szükség. Bár minden eset egyedi, szerelőink a lehető legrövidebb időn belül felmérik a készülék hibáját, és a legrövidebb időn belül javítják a készüléket. Ezen javítás általánosságban 30 napon belül megtörténik. Amennyiben a készülék cseréje, alkatrész igényre van szükség, legfeljebb 90 munkanapon belül biztosítjuk a javítást. A javítás feltétele a karbantartás megléte. Ellenkező esetben a készülék elveszti garanciáját, és a javítás díjköteles lesz. Hibás beállítás esetén, a szerelők kiérkezéskor garanciális hiba hiányában kiszállási díjat számláznak, melynek mértéke 400ft/km (telephelyünk és az ügyfél címe között).